Promocje
Tympanometr nanoTymp
Tympanometr nanoTymp

11 500,00 zł

Cena regularna: 13 700,00 zł

szt.
Pudełko do aparatu słuchowego Phonak
Pudełko do aparatu słuchowego Phonak

30,00 zł

Cena regularna: 45,00 zł

szt.
Osuszacz Dry-Turbo CD 2 do aparatów słuchowych
Osuszacz Dry-Turbo CD 2 do aparatów słuchowych

245,00 zł

Cena regularna: 265,00 zł

szt.
Roger Select iN
Roger Select iN

4 650,00 zł

Cena regularna: 6 500,00 zł

szt.
Producenci
Zaburzenia przetwarzania słuchowego
Zaburzenia przetwarzania słuchowego

Zaburzenia przetwarzania słuchowego (ang. Auditory Processing Disorder, APD) to zespół trudności w przetwarzaniu dźwięków przez mózg, mimo że słuch fizyczny (zdolność do odbierania dźwięków) jest w normie. Oznacza to, że osoba z APD może mieć trudności z rozumieniem mowy, szczególnie w trudnych warunkach akustycznych, takich jak hałas, rozmowy grupowe czy echa.

Główne objawy APD mogą obejmować:

  1. Trudności w rozumieniu mowy: Zwłaszcza w hałaśliwym otoczeniu lub gdy mówi więcej niż jedna osoba jednocześnie.
  2. Częste prośby o powtórzenie: Osoba z APD może często prosić o powtórzenie tego, co zostało powiedziane.
  3. Mylenie podobnie brzmiących słów: Na przykład „kula” i „kura”.
  4. Problemy z koncentracją: Szczególnie w sytuacjach, gdzie jest wiele bodźców dźwiękowych.
  5. Trudności z nauką języka i czytaniem: Mogą mieć problemy z fonetyką, co wpływa na naukę czytania i pisania.

APD może być mylone z innymi zaburzeniami, takimi jak ADHD, dlatego ważne jest przeprowadzenie odpowiednich testów diagnostycznych przez specjalistę, który może dokładnie określić, czy trudności wynikają z zaburzeń przetwarzania słuchowego, czy z innych przyczyn.

Terapia APD często obejmuje trening słuchowy, zmiany w środowisku szkolnym lub domowym (np. unikanie hałasu), oraz strategie wspierające przetwarzanie informacji słuchowych takie jak zastosowanie urządzenia Roger Focus wraz z mikrofonami systemu Roger.

Technologia wykorzystująca zdalne mikrofony marki Phonak zapewnia dzieciom i nastolatkom z APD możliwość lepszego rozumienia mowy w sali lekcyjnej.

Przekłada się to na zmniejszenie wysiłku słuchowego i stresu związanego z przebywaniem w sali lekcyjnej oraz lęku przed interakcjami z rówieśnikami i nauczycielem. Może to znacznie zwiększyć poziom zaangażowania i komunikacji w sali lekcyjnej.

Niezależnie od środowiska słuchowego, w jakim funkcjonuje Twoje dziecko, mikrofon Roger spełni jego oczekiwania.

Rodzaje mikrofonów systemu Roger:

Roger Touchscreen Mic - to mikrofon do użytku w sali lekcyjnej, który posiada nowy, przyjazny interfejs.

Roger Select - to wszechstronny mikrofon, który sprawdza się doskonale w warunkach stacjonarnych, gdy występuje hałas w tle.

Roger On - mikrofon, który można nosić na szyi, położyć na stole lub trzymać w ręku - automatycznie redukuje wpływ hałasu w tle, kładąc nacisk na to, co użytkownik chce słyszeć.

Roger Clip-On Mic - mikrofon stworzono dla rodziców młodszych dzieci do użytku w sytuacjach, w których hałas lub odległość utrudniają skupienie dziecka na mowie.

Połączenie odbbiornika Roger Focus II i mikrofonu Roger zapewnia rozwiązanie słuchowe, które przenosi mowę bezpośrednio do uszu dzieci ze słuchem prawidłowym. Rozwiązanie, które jest korzystne dla dzieci z jednostronnym ubytkiem słuchu (UHL), zaburzeniami procesu przetwarzania (APD) i zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD), zmniejsza wpływ odległości, hałasu tła i pogłosu, pomagając dzieciom w klasie i poza nią.

Sposób działania
Jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać, aby zapewnić prawidłowe działanie odbiorników Roger Focus II.

  • Odbiornik Roger Focus II wymaga podłączenia do mikrofonu Roger.
  • Ten mikrofon nosi nauczyciel lub specjalista.
  • Mikrofon Roger przesyła dźwięk bezpośrednio do odbiornika Roger Focus II założonego na ucho dziecka, pokonując ograniczenia wynikające z hałasu otoczenia i odległości.
  • Jeśli hałas wzrośnie, mikrofon automatycznie dostosuje głośność głosu względem szumu tła.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl